...rozšířeně
<<  Srpen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

dnes, článek, akce

Novinky na email:
Statek, o. s.  

Vrah 2014 >> VRAH 2015 [REPORTÁŽ]

VRAH 2015 [REPORTÁŽ]

Vrah 2014

Šestý ročník Velké Říjnové Akční Hry VRAH 2015 si užilo 14 tří až čtyřčlenných týmů, celkem 53 účastníků. Startovali jsme ve Frýdlantu, kde se odehrávala zdravotní konference. Jako hlavní host zde vystoupil Maestro z pohádky Byl jednou jeden život a nabídl účastníkům prohlídku po lidském těle. A tak v první etapě účastníci poznávali, jak fungují jednotlivá tělesná ústrojí. Na noclehu v Habarticích ovšem sami onemocněli, a tak se II. etapa proměnila v zjišťování symptomů a nakonec se všem podařilo v cíli v Bílém Potoce vyléčit.

Cesta týmů tradičně měřila od asi 70 do 110 kilometrů. Výhercem se stal tým Bezejmenní. FOTOGALERIE | ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA | VÝSLEDKY | ŘEŠENÍ ŠIFER

Pátek 23. 10., pozdní večer, nádraží ve Frýdlantě. Z vlaku vystupují účastníci šestého ročníku hry VRAH. Vyslyšeli výzvy na dress code, takže pánově dorazili s motýlkem a dámy ozdobeny květinou. Koná se zde přeci významná zdravotnická konference Vascularium Radicalis Anatomia Humana, na které bude přednášet věhlasný Maestro (z animovaného seriálu Byl jednou jeden život). Přednášející si nejprve nechá všech přítomných 14 týmů představit, aby věděl, s kým má tu čest. Pak nechá týmy slupnout kouzelnou pilulku, aby se zmenšily a mohly se spolu s ním vydat na dobrodružnou cestu po lidském těle.

Účastníci na tuto cestu dostávají prozatím první mapku a úkol, aby si zvykli, jak se po těle pohybovat. Po asi hodinové městské hře dorážejí na místo srazu u frýdlantského železničního muzea, kde konečně dostávají seznam všech stanovišť I. etapy, šifrovací listy a seznamy dohledávek. Vrhají se tedy nejdříve na luštění, plánování a zakreslování. Nevyplatí se ovšem dlouho otálet, aby účastníci stihli otevírací dobu stanovišť s aktivitou a zvýhodněná stanoviště s časovými bonusy. Na každém obslužném stanovišti první etapy poznávají některou z částí lidského těla, a pokud jsou úspěšní, získávají body a razítka do zdravotního průkazu.

26 Heřmanice, rozhledna

Na prvním nočním stanovišti pod originální dřevěnou rozhlednou potkávají bílé krvinky. Úkolem je vyzkoušet si, jaké to je zachytávat škodliviny v temnotě lidského těla. Jeden člen z týmu je na rozhledně a hází míčky = škodliviny dolů, přičemž další dva dole se je snaží chytat do látkového pytle. Bodují se chycené škodliviny, ale záleží i na území, ve kterém byly míčky chyceny.

29 Suchý, rozcestí cest severně od vrcholu

Rozmnožovací ústrojí potkávají týmy na Sedmicestí uprostřed lesa. Zahrají si zde na spermie, které se snaží přivázány na gumě dojít co nejdále.

37 Harta, břeh na žluté značce

Trochu zákeřně umístěné stanoviště za řekou bez jednoznačného přístupu po souši navštívilo i tak 13 týmů. Potkaly zde buňky kůže, a poznaly jaké to je, když očkování  prochází jednotlivými vrstvami kůže.

52 Bulovský potok, mezi rybníky

Uprostřed lesů a rybníků se dalo setkat s ledvinami. Účastníci měli za úkol čistit lidské ústrojí, a to jak po vodě, tak po souši.

63 Pohanské kameny

Na příjemné vyhlídce nad obcí Višňová čekala na týmy stavba DNA. Dva vybraní jedinci museli na sebe stavět stavební kameny, představované basami od piva, co nejvýše, aby byl řetězec co nejvyšší.

70 Mlýnský rybník, pískovna

Červené krvinky musí umět velmi dobře mířit, aby zacílily na místo určení. Účastníci natrénovali s luky a šípy.

78 Habartice, tělocvična ZŠ

Až do 17:30 byl posunutý cíl I. etapy, který všechny týmy stihly. Po příchodu je přivítal Maestro a dal jim jako třešničku na dortu ještě za úkol vyzkoušet živý petangue, kdy jeden z týmu byl vysílán na skateboardu ke kuželu. Pak už si týmy mohly spokojeně dopřát teplou gulášovou polévku nebo odpočinout ve spacáku.

Již krátce po jedné hodině letního času budí všechny přítomné spící účastníky doktoři z protivirového oddělení. Zjistili, že jsme se všichni nakazili neznámou zákeřnou chorobou. Vysílají nás okamžitě na zevrubné lékařské vyšetření kvůli zjištění symptomů naší nemoci.

99 Noční stanoviště

V době tradiční změny času z letního na zimní účastníci v okolí tělocvičny navštěvují pět lékařských ordinací, kde ověřují své schopnosti sluchu, zraku, čichu či hmatu.

Po absolvování povinných prohlídek jsou odkázáni na stanoviště sanitek, které je všechny do 4 hodin zimního času odváží z Habartic do Pertoltic k další cestě k vyléčení.

123 Vyhlídka

Stanoviště, kde mozkové závity jely na plné obrátky. Věnovat se zároveň odměřování času a luštění osmisměrek byl pro mnohé týmy oříšek.

126 Arnoltický vodopád

Sítnice nepřevrací správně obraz, a tak si účastníci vyzkoušeli, jaké to je chodit jen za pomocí zrcátka, když nemáte periferní vidění.

140 V Lukách, les

Převádění nervových vzruchů byl pořádný nervák. Každý z týmu musel projet úzkým okem bez dotyku drátu, aby si odnesl maximum bodů.

144 U Modřínů, cesta do Nového Města

Skrze tepnu z plic do mozku, jinak také skrze rouru pod silnicí, účastníci přenášeli nafouknuté balonky s kyslíkem v časovém limitu.

156 most přes potok na zelené značce, U Spálené hospody

Organizmus účastníků byl již velmi zmožen nemocí, nedokázal správně roztřídit živiny z potravy. Museli tak ručně dle informací z mozkovny přenášet jednotlivé živiny z úst do žaludku.

176 Kočičí kameny – ferrata

Cesta k tíživému ledvinovému kameni vedla přes jištěný chodník na pěknou žulovou vyhlídku. Stanoviště bylo umístěno již velmi blízko cíli, tak si ho některé týmy musely nechat z časových důvodů ujít.

182 Bílý Potok, rekreační středisko Krakonoš

Poprvé v dějinách hry nebyl cíl umístěn na statku v Lesnovku. Již za šera dobíhaly týmy na poslední chvíli do Bílého Potoka, aby stihly odevzdat odpovědní listy II. etapy. Na samotnou záchranu a vyléčení se od zákeřné nemoci se stála fronta.

Receptem k vyléčení bylo postupně: vylovení magických předmětů z potoka pomocí magnetu, poté jejich rozestavění a uvolnění kotlíku s živou vodou. Každý tým dostal již na začátku do kotlíku živou vodu podle toho, kolik měl nasbíraných razítek ve zdravotním průkazu. Dále i s kotlíkem se tým přesunul do kameniště, kde se skrýval léčivý nůž. Jedině jím šlo odříznout jedové Fénixovo vejce tak, aby spadlo do kotlíku. Poté následovala střelba foukačkou na dračí srdce. Stačilo pár kapek z tohoto artefaktu a už na tým čekal poslední úkol – nošení zbývající živé vody ze studánky. Ve chvíli, kdy všichni členové týmu zasedli do svatyně a dali ruce do kotlíku, byli vyléčeni a hra pro ně úspěšně skončila! Zapeklitý úkol v lesním terénu jako první zvládl tým Vrtkavé pandy.

Týmy se postupně odebíraly na večeři a do hodovní síně. Samozřejmě také využily možnosti sprchy a odpočinku na luxusních postelích. Do pozdních hodin se ještě probíraly zážitky, klábosilo o všem možném a promítaly fotky. Škoda, že někteří ještě v neděli museli odjet domů.

 

V pondělí dopoledne po vydatné snídani proběhlo vyhlášení výsledků a předání hodnotných cen nejúspěšnějším týmům.

 

FOTOGALERIE | ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA | VÝSLEDKY | ŘEŠENÍ ŠIFER 

 

Ceny do soutěže věnoval HQH. Děkujeme.


| Autor: Marťus | Vydáno dne 27. 02. 2016 | Informační e-mailVytisknout článek

Statek, z. s., Lesnovek 1, Hlavice, 463 48, statek@statek.org, předseda Martin Mikeš, tel.: 774 158 719, martus@statek.org